Törölt nick Creative Commons License 2011.01.08 0 0 36010

"Én kedvelem a vasutat."

Takács is. Sőt, Csanádi György is kedvelte.

 

"Simán el szoktam mélázni egy-egy jól sikerült képen egy vonatról."

Nekem is tetszenek a régi autóbuszokról készült fényképek. Meg maguk a régi buszok is.

 

 "Volt amikor csináltam egy országtérképet Mo-ról, és bejelöltem a nagyobb városok elhelyezkedését, hogy jobban lássam, hova lenne érdemes nagysebességű vasutat építeni :)"

 

Magyarországon olyan kicsiny távolságok vannak, hogy belföldi forgalomban elég a 120 km/ó sebesség. Max 140, de az már luxus. Felesleges.

 

 "Kétvágányú, villamosított, 160 km/h-ra alkalmas pálya is autópálya árban van. El tudod képzelni, hogy ilyennel behálózzuk Mo-t?"

 

Nem engem kérdeztél, de én nem tudom elképzelni, hogy 160 km/ó sebességű vasútvonalakkl behálózzuk Magyarországot. Felesleges lenne ilyen kis távolságokon.

 

"Nem véletlen, hogy ilyen rossz állapotú mindenhol a vasút."

 

A mondat első fele igaz. Valóban nem véletlen, hanem szándékos cselekedetek összességének eredménye. A mondat második fele nem igaz: nem mindenhol rossz állapotú a vasút.

 

 "Autópályát is alig tudunk építeni nemhogy vasutat."

 

Amit építeni akarunk, azt építünk. Ha a döntéshozó belföldi hajózócsatornákat akarna látni mindenfelé, akkor azt építenénk. Ma Magyarországon belföldi forgalomban a döntéshozó nem akar vasutat látni (kivétel elővárosi és IC, de ezek a vonalhálózatnak csak csekély részét teszik ki). Belföldi vasúti teherforgalmat meg egyáltalán nem akar látni a döntéshozó.

 

 "De még a vicinálisok szintjén is drága építeni vasutat."

 

Mit jelent a "vicinálisok szintjén"? Mit jelent, hogy "drága"? Mihez képest? Milyen izzócsere-együttható mellett?

 

"Sima egyvágányú, nem villamosított, mondjuk max 80-100 km/h-ra alkalmas vonal is, ahogy legalábbis én kivettem, 400 millió forint alatt nem lehet egyszerűen megúszni."

 

Jelöld meg a forrást! Az ár hegyvidéki, dombvidéki, vagy síkvidéki vonalra vonatkozik? Milyen biztber tartalommal (ugyanis azt drágábban számolják, mint magát a vágányt)? És korábban felszedett vonal újjáépítése használt anyagból szerinted mennyi? Az is 400 millió?

 

 "10 km/h-s szakaszok is vannak."

 

Melyek azok? Sok ilyen van?

 

 "Ha fel akarnánk javítani mind a 3-4000 km-nyit abba meg beledöglenénk."

 

Ki mondta, hogy mind a 3-4000 km felújításra szorul?

 

 "Belekerülne vagy ezer milliárd forintba az egész."

 

Ki mondta? Mert szerintem meg kifutná 100 milliárd Ft, és évtizedekig meg lenne oldva a mellékvonalak állapota (ennyi EU-s pénzt kapnak a két- és háromszámjegyű utak a következő három évben).

 

"Ráadásul a szinten tartása is rengeteg pénzt vinne el."

Milyen izzócsere-együtthatóval számolva (vagyis: ha nem a MÁV tartaná fenn, olcsóbb lenne)?

 

 "Jelenleg a vasút ahelyett, hogy a gazdasági-társadalmi fejlődésünk egyik motorja lenne, inkább egy erősen visszahúzó ágazat."

 

A mondat igaz, de csak akkor, ha a "vasút" szó helyett "MÁV"-ot írunk. A vasút legnagyobb ellensége 1959 óta a MÁV.

 

Előzmény: Tzp (35997)