Tzp
2011.01.08
|
|
0 0
35997
|
"Mondom én, írhat nektek akárki akármilyen utasszámot sose lesz jó amíg vonaton ülnek azok az utasok."
Ez nem igaz. Én kedvelem a vasutat. Marha jó közlekedési eszköz. Simán el szoktam mélázni egy-egy jól sikerült képen egy vonatról. Volt amikor csináltam egy országtérképet Mo-ról, és bejelöltem a nagyobb városok elhelyezkedését, hogy jobban lássam, hova lenne érdemes nagysebességű vasutat építeni :) A probléma ott kezdődött, hogy megnéztem külföldi példák alapján, hogy mibe kerül építeni. Nagysebességű vonalat építeni olyan mint két autópályát építeni egyszerre. Valami irdatlan összeg. Kétvágányú, villamosított, 160 km/h-ra alkalmas pálya is autópálya árban van. El tudod képzelni, hogy ilyennel behálózzuk Mo-t? Nem véletlen, hogy ilyen rossz állapotú mindenhol a vasút. Autópályát is alig tudunk építeni nemhogy vasutat. De még a vicinálisok szintjén is drága építeni vasutat. Sima egyvágányú, nem villamosított, mondjuk max 80-100 km/h-ra alkalmas vonal is, ahogy legalábbis én kivettem, 400 millió forint alatt nem lehet egyszerűen megúszni. Szokták mondani, hogy a mellékvonalakon alig keletkezik veszteség. Ahogy én kivettem ennek az az egyetlen oka, hogy totálisan leromlott állapotban vannak. 10 km/h-s szakaszok is vannak. Ennyivel fut az ember tartósan! Ez már nevetséges. Ha fel akarnánk javítani mind a 3-4000 km-nyit abba meg beledöglenénk. Belekerülne vagy ezer milliárd forintba az egész. De lehet hogy sokkal többe. Ráadásul a szinten tartása is rengeteg pénzt vinne el. Ezért gondolom azt, hogy érdemesebb lenne a vasúti vonalak nagy részét leépíteni, a többi helyen meg az olcsóbb közúti közlekedést alkalmazni. Egyszerűen jobban járnánk. Jelenleg a vasút ahelyett, hogy a gazdasági-társadalmi fejlődésünk egyik motorja lenne, inkább egy erősen visszahúzó ágazat. |
Előzmény: Lovrin (35983)
|
|