Szia!
Mielőtt még feleslegesen dobnál ki pénzt alkatrészekre, nézesd meg az akksidat, hogy milyen állapotban van, mert a leírtak szerint valószínűleg az lehet a hunyó.
Íme egy táblázat, ami a terheletlen feszültségek mellett mutatja nagyjából az akku töltöttségi szintjét az elérhető teljes kapacitáshoz képest (DE:az elérhető teljes kapacitás folyamatosan csökken ahogy használódik el az akku):
![](https://img.index.hu/imgfrm/9/1/7/1/THM_0008519171.jpg)
Ezek szerint eleve 70%-ról indulsz. Ha nem töltöd vissza az akksit teljesen, és úgy használod, akkor hamar kukába dobhatod.
Az állófűtésezés gyorsan kinyírja az akkut, ha nem megfelelően használod. Korábbi hozzászólásaimban ezt bőven kifejtettem, ha érdekel, keress vissza. Nekem is így kezdődött miután egy 3 éves akksira beszereltem az állófűtést. Az hogy indul az autó nem jelent semmit, az indítómotor szerencsés esetben még 6V-nál is átfordítja a motort.
A kályha áramfelvételét egy multiméterrel meg tudod mérni a fűtési folyamat során, ezeket is leírtam már korábban hogy mi mennyi normál esetben.
Sok sikert!
State of Charge
12 Volt battery
Volts per Cell
100%
12.7
2.12
90%
12.5
2.08
80%
12.42
2.07
70%
12.32
2.05
60%
12.20
2.03
50%
12.06
2.01
40%
11.9
1.98
30%
11.75
1.96
20%
11.58
1.93
10%
11.31
1.89
0
10.5
1.75