No kérem: Első tapasztalatok a hosszú fokozatú váltóval:
Érzésre írom, tegnap futottunk egy Gyöngyöst, Csipesz meg csak vigyorgott mellettem.
Az 1-es kb olyan, mint a régivel az 1-2 közötti fokozat
2. ezzel kanyarodsz a régi 3 helyett
3. ezzel kell közlekedni városban ( Érzésre a régi 3 nak felel meg) .minden erőlködés nélkül -ha a megszokott motorhangot veszed alapul -simán mész 60km/h-t városban :-)
4. hosszabb mint a régi
5. országútra való. Meg ezzel éred el autópályán az utazó sebességet. A régi 6.- hoz képeset is hosszabb, kb 100 fordulattal Ha lépsz neki, gyorsul szépen. 140 nél a fordulat 2900
6. Ez meg a régi 6. után mint ha 7. lenne. Sebességtartásra jó, én 140-nél kapcsoltam. Ezen vigyorgott Csipesz. Motorfordulat 140-nél 2400. Ez volt az utazótempó.
Itt az autó már csak nagyon gyengén gyorsul.
Halkabb lett az autó, mert a motor sem pörög annyira, a fogyasztást még nem igazán tudom, de ahogy néztem, ésszel vezetve kevesebb lesz.
Belegondolva a differenciálmű más áttétele lehet a dolog lényege.
Meg kell szokni, (teljesen más lett az autó) mert simán tudsz a megszokott motorhang alapján gyorshajtani!!
Amit Vanyek írt, hogy lehet menni vele 200-at, felejtsétek el. Nem lehet. Max egy 2.5-össel. 1.9-cel nem. Adódik ez a légellenállásból illetve a motorteljesítményből. A nagyobb végáttétel miatt nem bírja a motor leküzdeni a légellenállást. (értem ezt a mostani 5. fokozatra)
Nem próbáltam, de érzésre sem menne.
A 170.000 "receptköteles"?
Ha a kuplungot is ő hozza, lehet, hogy felújított? Kéri a cseredarabot?
Ja: Ha valakit érdekel, a régi kuplungszerkezet és tárcsa elvihető, még simán föl lehet rakni. A szerelőm is azt mondta, hogy csak a kinyomót cseréljük, de én ragaszkodtam a teljes szerkezet cseréjéhez.
Felhajtott antennával én is álltam már be a garázsba! :-)) A talp + árbóc ha jól emlékszem együtt volt 15.000,-HUF ráadásul gyári. (Nem Opel szervízben.)
Nekem kb 5 cm van a bejárat és az autó között. Meg oldalt is. Ráadásul lejtő, havas időben élmény beállni.