Slijepac Most Creative Commons License 2011.01.06 0 0 35933

>Mo nagyvárosait össze kell kötni mondjuk legalább 160 km/h-s vonatokkal.

 

De fognak örülni a hajdúböszörményiek!

 

>Szerintem nagyon kevés. De nem véletlen, hogy Nyugat-Európában is csak fele ennyi vasút van.

 

Ez speciel nem igaz, csak, ha a vasúttal tulajdonképp nem rendelkező Spanyolországot is beleszámoljuk, eltekintünk az alpesi telepüésszerkezet és a magyar településszerkezet közti különbségektől, stb.

 

Szó se róla, van Magyarországon ma bőven olyan vasútvonal, amelyikre nincs szükség. Az is igaz ugyanakkor, hogy a ma működő vasútvonalak nagyrészén az órás, csúcsidőben félórás ütemet is bőven meg lehetne tölteni utasokkal.

 

És a legfontosabb, hogy a mellékvonali vasúti közlekedés sokkal olcsóbb, mint a buszos, és sokkal jobb eljutási időt tud produkálni. Ehhez azonban fejlesztés kell, de közel sem milliárdos. Semmi olyasmi, amit egy nyugati vasúti szolgáltató ne finanszírozna szívesen.

 

Szerintem mellékvonalakról beszélgetni teljesen fölösleges. Totálisan. Amíg nem privatizálják a regionális szállítást (utas- és teherszállítást egyaránt), addig minden érvelés okafogyott. A vasútvonalakhoz pedig hozzá kell csapni a régiós buszközlekedést egy pályázatban.

Előzmény: Tzp (35932)