Tzp Creative Commons License 2011.01.06 0 0 35922

"Ez a baj veletek, ha normális vasúti forgalomról hallotok akkor is csak fikázzátok.
Ekkora faluban 30-50-60 felszálló nagyon jó eredmény."

 

Az a baj, hogy ez csak te szerinted normális forgalom. Ha átlagban, napi 15-20-szor szállna fel ennyi ember ott, akkor már érdekesebb lenne, de ez csak csúcsidőszakban van. Legalábbis így vettem ki.

 

"(Tudom, szálljanak buszra, még ha 10-en is, mert akkor már fel sem merül hogy veszteséges, adófizetőkpénze, bekellzárni)"

 

De, a busz is veszteséges. Épp azért, mert a tömegközlekedés lényege, hogy rendszeresen jár a jármű, így akkor is ha egy embernek van utazhatnéka. Ami pedig veszteséget okoz. Az egyik kérdés az, hogy mekkora ez a veszteség. Ha a busz fele akkor veszteség árán teszi meg azt amit a vasút, akkor nyilván annak kell járnia. A másik kérdés, hogy hol engedhető meg a busz nélkülözése. Kutasnál biztosan nem, mivel biztosítani kell például a Nagybajomra való eljutást is. De legtöbb helyen, sőt valószínűleg szinte az összes helyen kell buszjáratokat is biztosítani, hogy minden település elérhető legyen. Akkor viszont felesleges két veszteséges tömegközlekedést is fenntartani.

 

Természetesen árnyalja, bár csak némileg, ha egy vonalon teherforgalom is van. Ha már adott a sín, akkor mások kicsit a plusz költségek. Csak személyforgalomra fenntartott szakasz nyilván nagyon drága, garantáltan nem versenyképes a közúttal.

Előzmény: Lovrin (35912)