Gyurica úr Creative Commons License 2011.01.04 0 0 20307

twist válasz | 2011.01.04 19:15:45 © (20300)

Kertész Ákos: A jó slágerszövegekre érdemes odafigyelni, azok sokszor többet érnek egy-egy publicisztikánál"

Előzmény: Doppelstangel (20289)

 

 

És innen már csak az a kérdés, mennyi a „sokszor”, illetve mennyi az „egy-egy”?

 

Ami bizonyos: Kertész Ákos szövegénél többet ér Dusán vagy Bródy bármely agyzsibbasztó közhelyömlenye (illetve pont annyit ér): „ha langyos a sör, nekünk úgy is jó”, „ne gondold, hogy tied a világ”, „a királyé nem leszek, nem leszek” (Kertész papa cikke az utóbbiról szól). Egyébként meg lehet kérdezni, mondjuk Nagy Ferótól, mennyit ér gyakorlatilag az idézett Bródy-banalitás. Plusz az, amikor Bródyék az MSZMP Budapesti Bizottságának tagjával, Maróthy egyik famulusával, a KISZ-KB aktivistájával (bizonyos Koltay Gáborral) együtt „királykodták” össze a magyar beat-történet egyik legocsmányabb, leggiccsesebb Kádár-apoteózisát (István, a király), emlékszem, ettől bomlott a jónép, miközben szívében zengett a másik gyalázatos közhely: „a királyé nem leszek, nem leszek”.

„Láss, láss, ne csak nézz…” – és így tovább.

 

Kertész Ákost sem az eszéért szeretjük. Hanem a Makráért például. Jó művész, elitművész képes oly közönségesen buta lenni, hogy az ember csak ámul. Esterházy nincs egyedül ilyen értelemben.