Tiszteletem!
Nekem már 3 éve van meg a diesel Samu. 99 évjárat, csak a Jóisten tudja, hogy előttem mennyit futott. Ennek a motorja Peugeot XUD9A, kb 64 Le. Turbó van rajta, de az valami nagyon kisnyomásu szerkezet.Ezzel a tipusu motorral elég sok kishaszonjármüvet hajtottak a 80-90-es években, sok még ma is fut.
A fogyasztása országut, város vegyes kb 7-8L. Terepen 10-11L. Ezek a nálam lefutott mintegy 50 ezer km mért!!! adatai. A terepi fogyasztást olyan körülmények között kell érteni, hogy a sár gyakran az ajtón jön be. /Néha a reggel nem induló traktorokat is ezzel szoktam behuzni, sokszor 100 métereken keresztül./ Persze, kuplungot kellett már cseréltetni, de az ilyen igénybevételek miatt nem is csoda.
Az üzemelési tapasztalataim szerint a motor vákumszivattyuja a leggyengébb pont, már kettőt kellett cserélni. /Konstrukciós hiba, eléggé mélyen van, és nem szereti a tengelycsapágya a sárfürdőt./
A gép másik gyenge pontja a sebességváltója. Nem a diesel nyomatékára van méretezve.
Már a másodikat nyuzom.
Amikor hozzámkerült, akkor minden folyadék, szűrő, és szij cserélve lett.
Azóta csak az előirt időnkénti cseréket kapja, és dolgozik rendben.
Szerintem normál használat mellett ez a motor az örökkévalóságig menne.
Viszont a közelmultban egy márkatárs Samujában gyárilag szerelt 90 lovas Renault motort láttam, sőt a szerelőim már találkoztak Citroen diesellel is.
Üdv Lámer