lacke1 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 51

Hi

 

Ha nem bánod írok még pár gondolatot az LPG-vel kapcsolatban, melyeket homály fed.

 

A legtöbb ember számára ha valaki azt mondja, hogy autógáz még mindig a 20 évvel ezelőtt felrobbant rendőrségi 1200-esek esete jön elő, és az otthoni palackos átfejtegetés...

Tény volt ilyen is, anno még meg is érte, de azóta a világ sokat fejlődött, sőt leginkább a gázpalack ára ment fel olyannyira, hogy ma már nincs értelme ennek az iparágnak.

Jelenleg ez a technika ott tart, hogy sokkal biztonságosabb, mint a benzin, és ezt bátran ki merem jelenteni.

Mi történik ugyanis mikor egy benzines autó frontálisan ütközik? Ha szerencsétlen az ütközés, akkor könnyen forró benzin kerül a motorblokkra, ami gyorsan meggyulladva szénnéégeti az autót, jön a gyors válasz, van nálam ásványvíz, azzal gyorsan lelocsolom, hihihihi. ez a nagy blődség.

Ilyen nincs, ugyanis a lángralobbant benzint, ha vízzel locsoljuk, pont az ellenkező hatást érjük el, viszont ha egy lpg-s autót törünk el pont az ellenkező hatást tapasztaljuk, ha törik a vezeték, akkor a tartályon található biztonsági szelep azonnal elzár.

Tegyük fel ennek ellenére a benzin lángrakap, semmi gond, hiszen a tartályon található még egy biztonsági szelep, amely egy bizonyos nyomáshatárt elérve kinyit, elengedi az összes gázt a tartályból, méghozzá olyan erővel, hogy a gáz kiáramláskor nem tud lángrakapni.

Szóval röviden ennyit a biztonság részről, balgaság, tény a mélygarázsokba tilos leállni, viszont ez lassan már csupán csak nálunk van így, mivel magából a rendszerből szakszerű összeszerelés után nem szivároghat a gáz, így nem fenyeget az a veszély, hogy gond történhet, éppen ezért kényszerültek nyugaton a szervek ezen rendelet felülvizsgálatára.

 

Bár a törvény tiltja én néha-néha le szoktam állni mélygarázsba, egyrészt még senki sem szólt érte, továbbá, még mindig itt vagyok, és semmilyen gondot nem okoztam.

 

Amúgy az emberekre visszatérve azért van a félsz, mert új nem ismeri nem kérdezi meg inkább szív miatta.

 

Egy pár példa a régebbi évjáratokat gyönyörűen lehet átalakítani potom 100-150 körül, ott is olyan 10, de inkább 15% a fogyasztásnövekedés, ha karburátoros, mint a suzuki.

Legutóbb, mikor apám volt a Peugeot-val a gázosoknál ott volt egy tata, aki már 100ekm óta nyüstöl egy Suzukit gázos rendszerrel, azt mondja még soha semmi baja nem volt a gáz miatt.

 

Amúgy ha ránéz az ember a youtube-ra számos lpg-s videót talál könnyedén, minap épp egy Toyota Igo-ról láttam lpg-s videót.

 

Ha idős autót akarsz nézni azért nem mindegy milyet is fogsz ki, vigyázni kell a benzinzabáló szörnyekkel, továbbá annyi idősen már elég sok példány hajlamos a korrózióra, főként a GM termékek ilyenek.

Autómata váltótól én azért óvnálak, mert az ha beszarik irtózatos pénz javítani, talán egy Mazda 626 , ha létezik még gondos gazdás nem lehet veszett dolog, viszont ezt csupán sajnos itthon vehetsz, behozni euro 2-es motorú autót csupán veteránként érdemes amúgy őrültség.

 

Ha esetleg még érdekel átalakított autó, haveromnak van egy Audi 80-a 2000-es 110, vagy mennyi lóerős, abba már vagy 300ekm óta van benne a gáz....

Apámnak is van két haverja egyiknek egy Ford Fusion-ja van, a másik egy gyárilag gázos Skoda Fabia Combi-t hajt, és mondhatom mindkettő tökéletesen rójja az utakat.

 

Az a legnagyobb bajom szkeptikusokkal, hogy fogalmuk sincs arról, amiról beszélnek, léteznek gyakran listák melyek leírják, hogy ez és ez az évjáratot nem ajánlják átalakítani, igen ám, de azt a lista olyan szájhagyomány útján terjedő..... szóval igencsak kérdéses a valóságalapja.

Régebben a propeller.hu-n találtam egy ilyen listát, de milyen érdekes ma már nem találtam meg.

Ezen listán szerepelt többek között audi a4 1998-tól, kivált az 1.6-os motor, ebben csupán az a vicc, hogy ezt a motort gázosítja el a Skoda az Octáviában, hihihi.szóval bukta.

De írhatnék a Mazda 6 zoom-zoom generációjáról is amit szintén állítólag nem ajánlanak, ennek ellenére a legújabb hatosokat már németországban gyári garancia megtartása mellett is alakítják át egyes műhelyek,hmm... ez azért több mint érdekes....

 

Egy biztos, a túlzott állandó max. fordulatszám tényleg nem tesz jót a gázos autónak, és a szelephézagvizságlat elmulasztása is sajnos egy idő után valóban a szelepek beégéséhez vezethez, de erre való a flaslubbe, amit ma már elég sok műhely ajánl is.

 

Viszont ha a gáz olyan rossz lenne mint mondanák miért van, hogy Dél-Korea taxiállományának 95%-a autógáz üzemű?

Számtalan példa bizonyítja az állítások ellenkezőjét, azért én is nem egy lpg-s motorschaden feliratot láttam már a mobile.de-n de ez nem az lpg, sokkal inkább az agyatlan nyélgázzal közlekedő németek érdeme.

 

Előzmény: smenasl (50)