Törölt nick
2011.01.02
|
|
0 0
35786
|
Azért azt vegyük észre, hogy egy adott (elsősorban a mellékvonalak által érintett) térség elérhetőségében nagyrészt/túlnyomórészt a közúti közlekedés a domináns. A közutaknak személyforgalmilag (legyen az akár buszközlekedés, vagy inkább nagyobb részben egyéni közlekedés) és áruszállítás terén is általánosságban messze felülmúlják a vasút és azon belül is a sokadrangú vonalak teljesítményét. Innentől kezdve logikus, hogy talán a jóval komolyabb teljesítményű ágazat fejlesztésére szánnak pénzt, mintsem a lényegileg szociális szolgáltatásként funkcionáló vasútra.
Ha a közutat fejlesztik, akkor annak jóval több haszonélvezője (haszna) van.
De tételezzük fel, hogy akkor a vasutat fejlesztik. Legyen. Kb annyira lenne elegendő, hogy a vasút részarányát kis mértékben megnöveljék, ám az érdemi leosztást nem tudnák megváltoztatni. Ekkor a vasutat használók jól járnának, de a többség viszont továbbra sem. |
Előzmény: Lovrin (35782)
|
|