GalloG Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4600

Elnézést, hogy beleszólok az istentiszteletbe, de ha a 100Ah akksi 2 óra alatt lemerülne, akkor 50A lenne folyamatos terhelése (elméletileg)l. Úgy gondolom, hogy a kb. 30W-ot fogyasztó kályha és még 50W-ot fogyasztó belső ventilátor úgy 7A-rel terheli az akksit. Ennyit azért el kellene zúgatnia több mint fél napig (persze fél nap után már nem indulna a kocsi így). Ha mégis lemerül 1-2 óra alatt, akkor ott valami műszaki probléma van szerintem... Ezen felül a legtöbb (Webasto) kályha max. 60 percet fűt egyhuzamban, így egyébként is kukásnak kell lennie az akkunak, hogy lemerüljön egy ciklus alatt.

 

Csak azért írtam, hogy az átlag user tisztában legyen vele. Az 50Ah-s akksival is nyugodtan lehet járatni a kályhát akár a max. fűtési időig is, nem szabad akku-gondnak lennie (a kályha és a belső venti terhelése miatt legalábbis).

 

Meg az is fontos, hogy a gyárilag előírt kapacitású akkunál ne legyen sokkal nagyobb betéve, mert nem biztos, hogy rendesen tudja tölteni a kocsi rendszere a sokkal nagyobb kapacitású akkukat (ez főleg igaz a régebbi, általában kis motoros kocsikra, amin a kevés fedélzeti elektronika miatt kis teljesítményű generátor van). A sokkal nagyobb akku idővel több gondot okoz, mint amennyit használ. Ha nehezen indul a kocsi, meg kell keresni az okát, mert jó állapotú, gyári paraméterű akkuval is jól kell indulnia - nem kell idővel nagyobbra cserélni az akksit, hibát kell keresni.

Előzmény: kocsisjan (4594)