Carpy Creative Commons License 2011.01.01 0 0 35776

A gondolatmenetedben továbbra is benne van az a logikai hiba, amire már többször is felhívtam a figyelmet, de úgy látszik, hiába. Akkor most n+1-edszer is.

 

A vasút és a közút nem két ugyanakkora teljesítményű alágazat, hanem erősen eltérő méretű. Magyarul nem 50-50 az arányuk, hanem ettől erősen eltérő, a személy- és áruszállításban is, a belföldi és nemzetközi szállításban is, utasszámban, utaskilométerben, arutonnakilométerben, stb.  Összesítve az arány kb. 20-80 a közút javára. Akkor lenne "igazságos" a rendszer, ha a támogatásuk is ezzel arányos lenne. Teljesítményéhez képest a vasút még így is túltámogatott lesz, és idén is az.

 

De jó, tegyünk kivételt, mert a vasutat szeretjük, a vasutat preferáljuk, mert olyan hűde környezetbarátnak tartjuk, meg minden, és akkor legyen hát "egyenlő" a két alágazat támogatása, azaz 50-50. Azaz, a vasút kapjon 2 és félszer annyit, mint amennyi egyébként járna, a közút meg csak a 40%-át annak.

 

És akkor itt jönnek a hajósok, hogy ők is környezetbarátok, kapjanak ők is egyenlő elbánást. Jó, legyünk igazságosak, legyen 33-33-33. A matrózok innentől kezdve csak márkás luxus rumot isznak, mert ők ezzel a 33%-kal nem megkétésfélszerezték a teljesítményarányos támogatásukat, mint a vasút, hanem megsokszorozták.

 

És akkor még a csővezetékről, légi közlekedésről, városi közlekedésről nem szóltam.

 

Magyarán, teljesítményarányosan kell a támogatást nézni, és nem kétszereplősre egyszerűsítve, fifty-fiftyzve, megfeledkezve arról, hogy egyáltalán nem egyforma a szereplők mérete.

Előzmény: Törölt nick (35775)