nyeglemuki Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4584

Szia Gábor!

 

Lehet, hogy csak néhány kérdésedre tudok válaszolni saját tapasztalataim alapján, de hátha ez is segít.

Webasto-ról tudok nyilatkozni, nekem az van.

Ha nem akarsz túl sokat költeni rá, akkor vaterán vagy ebay-en érdemes vadászni egy újszerű, keveset használt komplett szettet (kályha, vízkeringető, üzemanyagpumpa, szívócső, kipufogócső, kipufogódob, komplett kábelköteg, üzemanyagcső, bilincsek). Azt nem úszod meg, hogy néhány apróságot ne kelljen még venni hozzá (vízcső, toldó, szűkítő, tágító...). Ezt 100-120ezer körül megúszod. Gyanítom 2000cm3 felett van az autód, ezért a Thermo top C típus ajánlott. A használt készülékben ott a rizikó, hogy valami meghibásodik benne, de szerintem még mindíg olcsóbb esetleges javíással együtt mit az új.

Olyan kályhát nézzél, amit egy relékontaktussal lehet indítani. Léteznek ugyanis adatbuszon keresztül indíthatóak is, ezek általában gyári beépítésű kályhák, felső kategóriás kocsikból szerelik ki.

 

Ethanol:

Én is azzal járok igaz tiszán csak nyáron mindenféle átalakítás nélkül, télen felesben tankolok benzint és e85-öt. Nemrég romlott el az állófűtésem vízpumpája, de ameddig az jó volt, nekem működött majdnem tiszta e85-ről is, igaz nem volt túl hideg kint. Elvileg az üzemanyagpumpákon van némi állítási lehetőség, valószínű, hogy hozzá lehet állítani az ethanolhoz a rendszert, hogy biztosan ne aludjon ki a láng.

 

Távvezérlés:

programóát kapsz 15ezerért, távirányítós szettet 40-50ezerért, a többi csak drótozás kérdése.

 

Szerelés:

Én magamnak szereltem, 2 hétvégém ment rá mire mindennel kész lettem. Ki kell találni hol legyen a kályha, tartókonzolt gyártani, bekötni a hűtőkörbe, üzemanyagvételezés, bekábelezés stb, nem túl egyszerű feladat úgy megcsinálni, hogy ne barmolás legyen belőle. Így utólag nem is sok az a 40-60ezer amit elkérnek egy hivatalos beszerelőhelyen szerintem.

 

Megéri-e?

A motorélettartam növekedés duma szerintem kicsit PR fogás, ez inkább a kényelemről, és a fogyasztáscsökkentésről szól. Ugyanis hamarabb adod el az autót, mint hogy a sok hidegindítástól elkopjon a motor. Főleg akkor éri meg, ha sokat ülsz álló autóban, ugyanis nem mindegy, hogy óránként 1,5-2 litert kajál be alapjárton, vagy csak 2-5 decit.

 

Ami fontos még, ha sokat fogod használni, akkor egy jobb fajta minél nagyobb teljesítményű akkumulátort is be kell szerezned a régi helyére, ami bírja a kis áramú hosszabb kisütést is, ugyanis a normál indítóakku az nem ilyen, az hamar leszulfátosodik. Ha nem túl új az akksid, esélyes hogy hamar kifingatja az állófűtés.

 

Üdv.

Előzmény: TpK001 (4572)