moziga2
2010.12.16
|
|
0 0
57
|
Indirekt államosítás. Terelgetés zajlik. Mondok erre egy-két példát 98-2002 köztről. A Győrtől, határig tartó autópálya szakasz. Az üzemeltető konzorcium bajba került. Hitelből építkeztek (az még nem PPP-és volt annyira, de valami hasonló) és mindenki elkerülte, mert nagyon drága volt. A cég kérte, hogy szedhessenek zsét, a Győr-Budapest szakaszon is. Megoldás? Azt mondta az állam, hogy nem. Kicsit várt, aztán meg megvette a szakaszt. (Emlékeim szerint km-enként 1 milliárdot perkált ki) Államosított. Hasonló történet. MOL gázüzletág. Csak az inflációval nőhettek a gázárak. Ennyi nem volt elég a megfelelő profitrátához, hisz bankbetét is többet hozhatott volna, mint az üzleti tevékenység. Panasz, emelni kellene az árakat. Az állam beintett, és azt mondta, hogy 100 milliárdért megvesszük. (Na el is indult a FIDESZ kormány ellen a machiavellis lekommunistázás)
Hasonló történet. Ugyenez volt a helyzet az M5-ös szakaszra is. 2003-04 tájékán. Iszonyat magas árak, borzalmasan kicsi forgalom. A piac az piac és így működik. Akkor már D-209-ék SZaDiSZos gazdasági vezetéssel. Hozzávágtak a céghez tutti évi 10 milliárdot a matricabevételekből. (Ezzel persze nyilván a működési költségek is erősen lecsökkentek) Majd állami hitelgaranciát adtak a továbbépítésre. A koncessziós jogokkal együtt persze, és ma az állam már évi 25 milliárdot nyom magánzsebekbe. Pedig ......... hát!? Én nem tudom. Talán ezt magyarázgatta Viktátor a köz- és magánérdek egymáshoz való helyess viszonyát távlatosan elemezgetve a parlament előtt is. Nemtom.
|
Előzmény: tisztítottVihar (53)
|
|