Joejoe1974
2010.12.16
|
|
0 0
10189
|
Jópofa dolog egy ilyen átalakítás,meg nagyon látványos.De.Ugye eleve a kétütemű motor "lelke" a kipufogó.A gázlengések nagyon fontosak,így a turbó máris csak rontani tudja a hatásfokot.Azután ott van hogy kicsi a lökettérfogat a megfelelő mennyiségű kipufogógázhoz,ráadásul a hengerszám miatt szakaszos a gázmozgás.Ezenkívül az elégetlen kenőolaj csak összeragacsolja turbót.Egyszer láttam neten egy videót,ott 301-es ETZ-re tett a figura turbót,oly módon hogy a kipufogó végére hegesztett vasdarabra csavarozta fel,majd arra került a karbi,és onnan egy csővel csatlakozott a szívócsőre.Azt hiszem nem kérdés hogy ez már a műszaki barbárság kategória.Viszont egyszer láttam a neten egy turbós Vespát,ott már működött a dolog,mert fékpad szerint is nőtt a teljesítmény.Persze kérdés hogy mennyi ideig működik a dolog.Véleményem (és másoké) szerint egy jól hangolt kipufogó sokkal hatásosabb mint egy turbó.A másik dolog az elektromos turbó.Ez akkuról működik,és elvileg több levegőt nyom a karbiba,amitől elvileg nőne a teljesítmény.De!A karbiba nyomott levegő hatására a karbiban megváltoznak a dolgok,ugyanis nemhogy kiszívná,hanem visszanyomja a benzint.A másik pedig az hogy egy ilyen "elektromos turbó" áramfelvétele olyan nagy,hogy még kocsiban is külön akkuk kellenek hozzá,amit ugye tölteni kell.És a generátor nagyobb terhelése nagyobb erőt vesz el a motorból,vagyis a haszon semmi.Mert amit nyerünk a turbóval,az elveszik a tápláláson.Ez vonatkozik a mechanikus hajtású kompresszorra is.Bár egy bizonyos teljesítmény fölött,a levett erő többszörösen visszajön.A Hondának is volt 50 köbcentis kompresszoros négyütemű versenymotorja. |
Előzmény: Ikarus 256.50 (10179)
|
|