Ez az ima megér egy részletes elemzést:
"Oltalmad alá futunk,
Istennek szent Anyja!"
Istennek nincs anyja! Mária nem teotokosz(=istenszülő)! Istent nem lehet megszülni, mivel Ő örökkévaló. Mária Jézus emberi testének adott életet, de ettől nem vált Istennek anyjává. Jézus isteni lénye öröktől fogva van, az Atya kebelében.
Továbbá: miért kell Mária oltalma alá futni? Miért nem inkább Jézus vérének oltalama alá, aminek hatalma van a Gonosz felett, szemben Máriával, akinek semmiféle hatalom nem adatott sem égen sem Földön, mivel mindezeket az Örökkévaló Jézusnak adta.(Máté 28;18)
"Ne vesd meg könyörgésünket
szükségünk idején,
hanem oltalmazz meg minket
minden veszedelemtől
mindenkor dicsőséges és áldott Szűz,
Asszonyunk,Közbenjárónk és Szószólónk!"
Mióta közbenjárója a bűnösöknek Mária? Jézus engesztelő áldozatához mi szükség van még plusz közben járásra? Ezzel Jézus keresztáldozata erejét igyekszik csorbítani a szerző.(meg az imádkozó)
Szeretett Megváltónk azt mondta: "Aki énhozzám jön, semmiképpen sem küldöm el." Nem tette hozzá, hogy ehhez anyja közbenjárására lenne szükség.
"Engeszteld értünk szent Fiadat"
Miféle engesztelésre gondolhatott a szerző? Vajon mi módon engesztelje Mária magát az Engesztelő Áldozatot?
"ajánlj minket szent Fiadnak,"
Miért van szükség emberi ajánlására ahhoz, hogy bizalommal járuljunk a kegyelem királyi székéhez, ahogyan Isten szava biztat is bennünket?
Talán nincs tárva-nyitva az atyai ház a tékozló fiúk-lányok előtt?
"mutass be minket szent Fiadnak.
Ámen"
Nincs szükség bemutatásra: Jézus Krisztus örökkévaló dicsőséges Királyunk ismeri az övéit.
Áment erre az imára egy Krisztust követő azért nem mondhat, mert a Krisztus követésnek épp egyik kritériuma a Krisztus követése. Kizárólag.
És ezzel nem írtam semmi tisztelentlent Máriáról: a hiperdúlia nem illeti meg abban a megfogalmazásban amit a fenti ima tartalmaz.