Én a Bártfainál jártam meg az akkori Passatommal '06-ban. Direkt fokozatban 2-300-at "csúszkált" le-föl a fordulat, egy idő után nagyon idegesítő volt így járni vele. Valaki őket javasolta, elmentem hozzájuk és bár már a bejelentkező telefon után éreztem hogy nem stimmel valami, sajnos nem hallgattam a megérzésemre. A vonal másik végén beszélő nő stílusa olyan kioktató és rátarti volt, ami a mai világban már nem szokásos, az a tipikus szocialista korbéli kőgazdag maszek. Beült egy szerelő, ment egy kört a kocsimmal, majd azt mondta ez turbinazár probléma, nem nagy dolog, 140.000-ért 4-5 nap alatt megcsinálják. A 140.000 igaz lett, a többi nem, mert időben is megcsúsztak és a váltóm is ugyanolyan maradt utána. Visszamentem, beült ugyanaz a fazon majd félig vigyorogva közölte hogy ez egy elég szar váltója a VW-nek és úgy látszik más is rossz benne. Hogy ezt mi a jó édesanyjukért nem akkor csinálták meg amikor náluk volt arra nem tudtak válaszolni, azzal védekeztek hogy ők a turbinazárat felújították. Kiküldtek Szigetszentmiklósra egy váltódiagnosztához (asszem Fülöp a neve), azzal hogy az leszerelés nélkül is megmondja mi a baj. Ő egy valóban felkészült, jó szakember volt, de hiába kocsikáztunk vagy egy órát a rádugott laptoppal az ölében, nem talált szerkezeti hibára utaló jelet. Azzal váltunk el hogy menjek vissza a Bártfaihoz mert valószínűleg a vákumszelepeket nem tették rendbe "azt mindig elfelejtik, pedig minden automata javítást azzal kéne kezdeni". Azt is hozzátette, hogy ez nem lehet drága, mert hozzá lehet férni aknáról úgy, hogy nem kell újra leszerelni a váltót. A bunkó nő természetesen nem akart emlékezni se rám, se arra hogy ők küldtek Szigetszentmiklósra. Amikor elmondtam hogy a Fülöp szerint a vákumszelepekkel lehet a gond azt válszolta, hogy ha a Fülöpnek hiszek akkor javíttassam meg azzal. Egyébként pedig árat nem tud és nem is akar mondani, de a váltó le-fel szerelése önmagában 50.000, a többi akkor derül ki mikor szétszedik. Én hülye nem rúgtam azonnal szájba, pedig azóta már újra szabadlábon lennék és nem bosszantana a mai napig hogy annyiban hagytam az ügyet.
Később eljutottam Bartók Zsolthoz, ő is beült, laptop az ölbe, csatlakozó az aljzatba és hajrá. Vele is kocsikáztunk egyet, majd a túra végén kijelentette hogy a váltó szerkezetileg jónak tűnik, de kopott a turbinazárja! Nem tudta hogy egy hete lett felújítva, de amikor elmondtam neki azt válaszolta hogy akkor csúnyán átgurítottak. Egyébként szerinte azt 140.000-ből nem is lehet normálisan megcsinálni, úgyhogy ezek eleve az átbaszásra hajtottak. Bartók Zsolt 1173 Budapest, Kotász Károly utca 22. (20) 9 793 009. Végül nálam már nem került sor a javításra, bele tudtam ülni egy váratlan jó vételbe. Így azt a kocsit hibás váltóval adtam el, de a vevőt Bartók úrhoz irányítottam.