Ezt az autót egy barátomtól pár napja vettem, de korábban is több alkalommal vezettem. Van itt a közelben egy hosszú-keskeny tanyám "nadrágszíjtelek", (a lovat kétszer meg kell itatni míg felér rajta), persze domboldal és agyag. Amikor '98-ban a haver ezt a kocsit elhozta a Petrányitól egy szép fagyos napon ide jöttünk ki kipróbálni. Először lendületből mentünk egyet kettőt le-föl hogy jó tömör és síkos legyen a hó, aztán orral a dombnak felfelé megálltunk hogy kipróbáljuk hogyan tud elindulni. Az emelkedő 10-15 fok közötti lehet, úgyhogy kiszállni már biztos nem tudtunk volna, gyakorlatilag egy kemény lefagyott tükör volt alattunk amit finoman tovább síkosított a nap melege, mintha lezsíroztuk volna a jeget. És basszus majdnem elindult sima hátsó kerékkel! Aztán átkapcsoltunk 4x4-be és szépen lassan úgy felsétált mintha jégről meg kaptatóról sose hallott volna. Nem kellett a LOW, elég volt a HIGH is és ezek után akár megrakott utánfutóval is bármilyen időben, simán nekivágnék ugyanennek a kísérletnek. Persze azok a gyári gumik (már nem tudom milyen márka volt) szintén nagyon jók lehettek.
Megjártuk egyébként Franciaországot oda-vissza átlag 130-as tempóval (éppen azért kellettem mellé pótpilótának mert másfél nap volt az útra) a fogyasztásunk 16 liter volt. Észak-Lengyelországot télen 13 literrel, és egyszer húzott vele haza Németországból 2,5 tonnás hajót 11(!) literátlagfogyasztással. Ez utóbbit máig nem érti senki, de így volt.
Szóval nekem mondhatnak bármit a benzinárakról én kedvelem ezt a kocsit és bár sejtelmem sem volt hogy egyszer az enyém lesz most hogy itt áll az udvaromron, még jobban szeretem. Ugyan van még egy automata kombi TDI Passatom ami tényleg egy tökéletes autó és tip-top álapotban van, mindig költögettem rá. De kettőt sajna nem tudok tartani, ezért valamelyiknek mennie kell (nem az Explorer lesz az) :o)