hmsoft Creative Commons License 2010.12.05 0 0 35703

A kérdés inkább az, hogy mennyire kell elmenni az "outsourcing" irányába.

...

Ha azt a régi szervezetet nem rúgják szét, lenne még kapacitás az ilyenekre, jóval olcsóbban, mint most.

 

A darabolós-outsourcingolós folyamattal az a gond, hogy miközben megtörtént a darabolás abban a reményben, hogy így amolyan mérőpontok iktathatók a folyamatokba, más is változott, tehát végeredményben nem lehet kijelenteni, hogy kizárólag a darabolás és az outsourcing miatt szálltak el az árak. Párhuzamos világok híján fogalmunk sincs, hogy melyik változás mennyivel dobta meg az árakat és mennyiben rontotta a működőképességet. Csak a pillanatnyi eredmény látható: az árak elszálltak, a működőképesség pedig romlott. Lehet tovább kísérletezni MÁV keretek között, vagy állami, de nem MÁV keretek között, vagy magán keretek között, de változatlanul az a véleményem, hogy a mondás igaz, miszerint a zsák előbb-utóbb megtalálja a foltját, vagyis ha például a gazdaság ilyen-olyan szeleteinek szükségük van a vasút ilyen-olyan szeleteire, akkor azok a szeletek le fogják rázni magukról a korlátozó béklyókat. Viszont amely szeletekre a gazdaságnak nincs szüksége, azokat akár lélegeztetőgépre teszed, akár matyóhímzéssel látod el, előbb-utóbb akkor is kipurcannak.

 

hm

Előzmény: DJ. Bakter (35701)