Tzp
2010.12.05
|
|
0 0
35702
|
"Gondolom ugyanez történne a személyszállítással is, hacsak az állam elő nem írna neki "X" szolgáltatást ("erős állami megkötés"). De akkor ki is kell neki fizetni."
Igen, ez így is megy pontosan. A tömegközlekedés területén pl a buszos közlekedésnél ez jelenleg is így van. Az állam kötelezi a volánokat még a legutolsó faluba is rendszeresen buszt közlekedtetni, de fizet is érte.
"És ha az állam rendeli meg, miért lenne más a menetrend, mint most?"
Nem a menetrend, hanem hogy az állam által megrendelt szolgáltatást hogyan valósítja meg. A MÁV most 40ezer saját és vagy 10ezer külsős emberrel csinálja azt amit. Egy magáncég a nyereség érdekében hatékonyabban oldaná meg a feladatot és mondjuk összesen 30ezer emberrel ugyanezt megcsinálná. Ott nyernénk a dolgot, hogy azért nem a mostani pénzt fizetnénk a magáncégnek, hanem kevesebbet, de ő a hatékonyabb működés miatt abból is biztosítaná a szolgáltatást és még nyeresége is lenne. |
Előzmény: DJ. Bakter (35698)
|
|