"A KIRÁNDULÁS által felvetett privatizáció pedig csak akkor működne (talán....), ha nem egy végletekig lerobbant infrastruktúra+járműállományt hagynánk örökül. Milyen pénzügyi kör akarna beruházni egy teljes cserére, hogy a nulláról egy jó szolgáltatással induljon? Milyen költségei lennének?"
Ha jó állapotú infrastruktúra lenne, nem kéne privatizálni, mert azt jelentené, hogy a MÁV hatékonyan üzemelteti.
Másfelől így is lenne magáncég aki üzemeltetné, ahogy pl. Romániában sikerül.
"Toldozgatni a 30-40-es pályát, a rossz állomásokat, peronokat, széteső Bz-ket, nem hiszem hogy józan ember bevállalná."
A Nagyvárad-Pusztahollód közötti, ~98 körül bezárt vasútvonalat átfette a Transferroviar Group. A vonal a 64-eshez hasonló állapotú és adottságú, több helyen hiányos felépítmény, alámosott töltés, a végponton hasonlóan nagyvárossal és párhuzamos főúttal. Mégis sikerült újranyitni először Félixfürdő állomásig (melyet szépen felújítottak), majd néhány hónap múlva már Kardóig (ami a következő falu). Úgy tervezik szakaszosan újranyitják a teljes vasútvonalat.
Úgy hallottam gondolkodnak a körösszegi vonal újranyitásában is.