DJ. Bakter Creative Commons License 2010.12.05 0 0 35698

"persze erős állami megkötésekkel, aztán a magántulaj szépen rendet rakna."

 

Ha jól hallom, a privatizált teherszállítás is szép lassan feladja a "reszli" fuvarokat, és csak a nagyobb forgalmú kiszolgálási helyek maradnak meg. Ott ugye nem volt nagyon állami megkötés, mert a kutya sem vette volna meg.

 

Gondolom ugyanez történne a személyszállítással is, hacsak az állam elő nem írna neki "X" szolgáltatást ("erős állami megkötés"). De akkor ki is kell neki fizetni. És ha az állam rendeli meg, miért lenne más a menetrend, mint most?

 

Úgy nem lehet valamit privatizálni, hogy csak megmondom mit csináljon, de lehetőleg ingyen vagy áron alul. Akkor ki teszi bele a pénzét, és miért? Inkább elmegy Kínába nagysebességű vasutat építeni :)))

 

A KIRÁNDULÁS által felvetett privatizáció pedig csak akkor működne (talán....), ha nem egy végletekig lerobbant infrastruktúra+járműállományt hagynánk örökül. Milyen pénzügyi kör akarna beruházni egy teljes cserére, hogy a nulláról egy jó szolgáltatással induljon? Milyen költségei lennének? Toldozgatni a 30-40-es pályát, a rossz állomásokat, peronokat, széteső Bz-ket, nem hiszem hogy józan ember bevállalná.

Mivel a tőke általában nyugatról érkezik, ők ezt nem tartják színvonalnak. Még ideiglenesnek sem.

Előzmény: Tzp (35694)