Teljesen egyet értek KIRÁNDULÁS olvtárssal abban, hogy önálló megyei vasúti társágok kellenének (önálló gépészettel, pftével, stb.).
Ha jól sejtem, KIRÁNDULÁS olvtárs nem állami regionális vasutakra gondol, hanem önkormányzati vagy vegyes, esetleg tisztán magántulajdonúakra. Amelyekkel közszolgáltatási szerződést köt az állam, és meghatározott térítést biztosít a nem piaci áras termékek (mint amilyen a vasúti személyfuvarozás egy átlagos esetben) után az üzemeltető társaságnak. Megjegyzem, valójában nem is regionális vasutakról, hanem regionális közösségi közlekedési szolgáltatókról beszélhetünk, ahol a közösségi közlekedési szolgáltatás (mint termékcsoport) van első helyen, és az eszköz (busz, vasút, lovaskocsi, rakéta, és mindezek variációi) ehhez képest egy technikai jellegű kérdés.
Ami a hatékonyságot és a többit illeti, abban egyetértünk. Ugyanakkor, amíg a fenti elképzelés meg nem valósul (amihez pl. beugró az önkormányzati reform), addig egyszerűen nem lesz ellenpélda. Addig nem lesz precedens, és a lentebb leírt esetben 5 milliárd marad a vállalási díj (vagy még feljebb kúszik).
hm