Gondolnék itt az IP szolgáltatás bevezetésre.Régi nagy álma a nagyatádiaknak.Nagyatád-Dombóvár közt jó lenne 2-3 részes IP csatlakozva Dombóváron az IC-re.
Akárhogy nézem,amikor volt IP Gs-Ud közt,Somogyszobon mindig átszálltak az utasok Nagyatád felé és 5-6 utassal ment tovább a vonat Gs-re.A mai személyvonatok is sokszor így vannak.Gyakorlatilag Gs-Sb közt alig van utas,talán reggel és délután Csurgóról és Csurgóra van utas és kifújt.
Ha visszatewnnék a 41-esre a Sm-Ps gyorsokat is.... :)
Jó példa,hiszen pár éve Nagyatádról reggel a 38932 Bz+mellék volt,tele utassal és mind Pécsre és Kaposvárra utaztak a gyorssal.Megszűnt a járat erre és buszra ültek a pécsi utasok,alig maradtak.Bár közúton Pécs 100km,vasúton 140,sokan választanák a vasutat,ha lenne közvetlen gyors Sb-ról.
De jó példa,hogy nincs gyors Bp-ről és Bp-re Gs-re/-ről.Amíg volt ilyen vonat,Nagyatádról sokan mentek inkább azzal mint busszall.Közeli ismerősöm is buszra szállt,miután csak személyvonatok lettek beállítva és minden bokornál megállnak horribilis menetidővel.
Ha lenne megint B.szentgyörgy-Somogyszob vonal....
Amíg reggel átszállás nélkül lehetett menni a Balatonra Nagyatádról 5-8 perc várakozással jó volt.Este éjfél felé ért Nagyatádra az utolsó vonat közvetlen Keszthelyről.És sokan voltak rajta mindig nyáron!Én is kizárólag vonattal mentem,míg nem kellett 45 percet várni a csatlakozásra Sb-n.Direkt baszták el a 37-es menetrendjét,amit megszenvedett a 38-as is.Pár éve átszállás nélkül volt vonat koradélután Keszthelyre,sok diák Segesdre és Böhönyére ment vele.Eltűntek.
Napi 200-300 utast űztek el egy-egy menetrendváltással.
Somogy szar úthálózata miatt ma is húzóerejű lehetne a vasúti személyszálítás.