Mellékvonalak esetében az a gond, hogy még felújítással is nehéz elérni, hogy "tömve" legyenek a vonatok.
ezt tudom, de szerintem nem lehetetlen
Sajnos kevés olyan mellékvonalunk van, amelynek környékén akkora lakosságszám és mobilitás lenne, hogy esély legyen olyan utastömegekre, melyek révén "nyereséges" lehetne a működés, még úgy sem, ha a környék minden buszos utasát sikerülne a vonatra átszállítani - de ez eleve irreális.
szerintem azért bőven van olyan vonal, amelyben lehetne fantázia. És mint te is mondtad, a személyszállítás mellett a teherforgalommal is bevételt generálhat, a pályahasználati díj révén.
A többivel egyet értek. De amellett kitartok, hogy nem fenntartható az a jelenlegi állapot, hogy hagyjuk ebek harmincadjára a mellékvonalakat. Nem ismétlem meg magam, de szerintem a vasúti társaság soha nem kerül ki az adósságcsapdából, ha nem pórbálja meg a mellékvonalakat bevonni az ún. termelésbe.