Ahhoz, hogy igazán versenyképes legyen a mellékvonali vonat a busszal szemben, nem csak gyorsulnia kellene, hanem pl. tisztulnia, normálisan fűtenie-hűtenie, jó időpontokban közlekednie, és végül, de nem utolsósorban: a falvak főutcáján kellene mennie, és persze a városokban is több fontos helyen, üzemeknél, iskoláknál kórháznál, és a városközpontban megállnia. Ez van, az emberek lusták, nem szeretnek kigyalogolni az állomásra, majd begyalogolni (vagy helyijáratozni) az uticéljukhoz.
Azért ne feledkezzün ekl arról, hogy ca. 30-40 km felett már a vasút nyerő tud lenni, mert a mindenhol megálló busszal szemben a gyorsabban közlekedő vonat a több gyaloglás ellenére gyorsabb tud lenni.
Pl. Ajkáról Veszprémbe még a busz áll nyerőre (igaz, ehhez a messzi állomás is hozzájárul), de Ajka-Székesfehérvár viszonylatban már fél óra előnye van a vonatnak, és ha nem a belvárosba megy az ember, hanem helyijáratra száll át, akkor még a helyi közlekedésben sem veszik el ez az előny.