hmsoft Creative Commons License 2010.11.24 0 0 35594

A 34 km hosszú, 252-es számú mellékvonal a 240-es számú, dízelüzemű vonalat (nevezhetjük "másodrendű fővonalnak") és a 250-es, kétvágányú, villamosított fővonalat köti össze. A 240-es odaeső szakasza 1886-ban épült, ugyanakkor, mint a mellékvonal déli kétharmada. A 250-es odaeső szakasza pedig elég késői darab, 1953-as, és ugyanakkor épült, mint a mellékvonal északi egyharmada. (A déli kétharmad eredetileg fejállomásban ért véget, Velké Meziříčí kisváros délnyugati szélén. Az északi egyharmadot úgy illesztették hozzá, hogy a fejállomástól délre, a folyóhoz közelebb hozva és alacsonyabb szinten vezetve ágaztatták tovább, a település délkeleti részében középállomást építettek, vonalkifejtés-szerűen körbekerülték a kisvárost és a folyóvölgyet, beiktattak egy viaduktot, aztán további kettő segítségével vezették a vasutat északnyugatra, a 250-es fővonalhoz.) Érdekes, hogy az új középállomás és a fővonali csatlakozásnál található, elágazó állomás (Křižanov) felvételi épületének ugyanaz a típusterv az alapja (ld. a képeket - értelemszerűen a szürkébbik a mellékvonali), és elég kevéssé hasonlítanak felvételi épületre. Panzióra inkább. :)

 

Na most, a 250-es fővonal ottani szakaszán 70-es, 80-as évekbeli anyagok fekszenek (ez még nem kapott "EU-s szabványú" felújítást). Amit vissznyereményezhettek volna belőle, az 1953-as lett volna. Úgyhogy ha másodfelhasználású anyagra gyanakszol, az inkább a 240-esből származhatott. Amabban szintén többnyire 70-es, 80-as évekbeliek a felépítményi anyagok. Ha egy szakaszát a 60-as években átépítették, de körülötte a többi jobb állapotú volt és nem nyúltak hozzá, akkor egy 70-es, 80-as évekbeli, komolyabb felépítménycserére során ezt a frissebb szakaszt felhasználhatták a 252-esben.
 hm

Előzmény: Törölt nick (35593)