Márpedig innen-onnan "mintát véve" a szegekből, 60-as évek. Nem lehet, hogy a forgalom felvétele után 10 évvel megnövekedett terhelésre számítottak és felépítménycserét hajtottak végre? Az 50-es évek elején egy alacsonyabbrendű vonalat talán nem építettek kapásból 49-es sínrendszerrel.
Kizártnak tartom, hogy ne láttak volna előre 10 évet. Pláne az 50-es években, amikor még szárnyalt a vasút szekere! És pont a vasút számára hanyatlást hozó 60-as években nőtt volna meg egy szárnyvonal forgalma, olyannyira hogy a 10 éves vágányt teljesen átépítsék?
Két magyarázat lehet, hazai példákra támaszkodva:
1.: Valószínűleg nem az 1960-as években építették át azt a vonalat 49-es sínre, hanem később, mondjuk a 80-as években. Méghozzá 1960-as évekbeli, fővonalból származó használt anyagból. Mely anyag természetesen tartalmazta a 60-as évekbeli talpfákat is. Ilyenre számtalan magyarországi példát tudnék felhozni.
2.: A másik eset az lehet, hogy már eleve 49 kilós sínre épült az adott cseh mellékvonal. Hazai megfelelője lehet az 1951-ben újjáépített Dunaföldvár-Solt vonal (48 kilós új sínek) vagy a Bodajk-Balinka (42 kilós használt sínek) vagy a Mór-Pusztavám (nem tudom, talán 48 kilós sínek).