hmsoft Creative Commons License 2010.11.23 0 0 35580

Csehországban is a hatvanas évekből származik a talpfák többsége?

 

Ennek a vonalnak a gyalogosan bejárt szakaszán igen (bár meg kell hagyni, átlagosan 10%-ra kiterjedően, 2006-os aljcseréket láttam), de ez nem általános az ottani mellékvonalakon sem. Ami viszont elgondolkodtató, az a domborzat által kikényszerített műtárgy-tömeg. Itt éppen három komoly viadukt van (két kőboltozatos és egy acélszerkezetű, terméskő támaszokkal), és sorolhatók még hasonló helyzetű vicinálisok. Egy híd, alagút sokáig áll, bár kisebb-nagyobb karbantartásra szükség van. Na de ha ezekkel bármi komolyabb baj történik... Ott a közúti infrastruktúra, ott vannak az autópályák, és akárhogy nézzük, ki tudják elégíteni azt a személy- és áruszállítási igényt, amit a vicinális önmagában még újraélesztett állomások és forgalmi kitérők, újonnan telepített biztosítóberendezések, alépítmény-megerősítéssel egybekötött felépítménycsere és új járműpark mellett sem tudna. Vagy ha tudna is, piszokul nyögvenyelősen. Ezért bizony, a vonalak maximum addig húzzák, amíg a műtárgyaik. Olyat még el tudok képzelni, hogy a vonal menti kisváros lakói iszonyúan fellelkesednek és összedobnak minden nélkülözhető forrást, amivel teszem azt, adnak még tíz-húsz évet egy viaduktnak. Na de a másodiknak? A harmadiknak?

 

hm

Előzmény: Törölt nick (35577)