"Nosza : legyen két vágány nyíltvonalon "
A villamosított állomásról indul ki a nem villamosított mellékvonal, és még egy darabig egymás mellett halad a két vágány. Ez egyáltalán nem ritka.
Ez mondjuk az a szakasz legyen, ahová már nem ér ki a felsővezeték, mellette pedig megy a villamosított vonal. Ez nyílt szakasz lenne. A mellékvonal ne pontosan párhuzamosan menjen, hogy utaljon valami arra, hogy távolodnak egymástól. Az is lehet, hogy a villamosítatlan vágány csak a legvégén hajlik el, raksz oda egyíves sínelemet (ne R1 legyen), vagy hajlítasz a flex végén.
Az is látványos, ha a kettő nem pont egy magasságban van. Kis szint különbségre gondolok csak.
A másik variáció, hogy iparvágány fut a vonal mellett, ami egy gyártelep, vagy bármilyen ipari létesítmény rakodójában végződik. Akár kerítéssel is elválaszthatod, a gyárba, pedig kapun keresztül vezet be a sín. A gyárat nem is kéne kidolgozni, csak valamit, ami utal rá. Mondjuk a kulisszán kép vagy festmény formájában.