sgabo Creative Commons License 2010.11.02 0 0 8035

Na! Ma direkt kimásztam a műhelybe, megnézni mi van ezzel a gombozattal. :)

Van maga a keret, amin rajta van a kapcsoló. A kereten van egy vezetőfurat, amibe bedugod a gombot és az vezeti rá a kapcsoló furatára.

A gomb egybe van a tengelyével, nem lehet leszedni róla. A tengely vége le van lapítva, és így két állás van összesen, ahogy belemegy a kapcsolóba. Hogy az egész ne maradjon az ember kezében, a lapítás után van egy horony is rajta, amibe belemegy szerintem egy rugó által feszített golyó, aminek a vázon van kialakítva a háza.

Mi lehet a baj:

- meg van görbülve a tengely pont a vezetőrészen, de ez nem lehet, mert akkor forogni sem bírna

- a kapcsolóba bele van szorulva, de ez sem túl valószínű

- a kis golyós cucc van elakadva, eltörve vagy megszorulva és emiatt nem jön ki

 

Ez utóbbi veszélyes lehet, mert ha az autó sokat volt kis hazánkban, akkor lehet, hogy az első kézbemaradás után a végére ragasztó lett cseppentve és egy életre beleragasztották a kapcsolóba. Ha viszont nincsen beleragasztva a kapcsolóba, akkor ez a golyós biszbasz lehet megszorulva. Első körben telefújnám wd40-nel, majd óvatosan mozgatva ki-be próbálnám gyors fordítások közepette kiakasztani. Ha nem megy, akkor esetleg megpróbálnám jó nagy nyomással a tengely mellett való levegőbefújást a tengely felső oldalán (mert ott van a golyós cucc). Így hátha kimozdul a helyéről. A legvégső eset, hogy lefűrészeled a gombot és csumi, aztán keresel egy új tengelyt, gombostul, bár ez alpári megoldás és a beszorult tengelyt még mindig ki kell majd barmolni a keretből (kis golyóház megfúr, golyó és rugó kiszed).

 

Remélem segítettem valamit...

Előzmény: horvathisi 240D 3.0 (8033)