Tzp Creative Commons License 2010.10.17 0 0 35447
"Egy Bz többet fogyaszt 3 kilométeren, mint egy busz 24-en? Ezt azért nem akarom elhinni."

Írtam, hogy egy-két utat lehet építeni, amivel le lehet rövidíteni a távot jelentősen. Amúgy nem önmagában az üzemanyag a drága, hanem maga a pálya. Ha bevezetsz buszt és cserébe felszámolod a vonalat, elbocsátod a feleslegessé vált embereket, rengeteget spórolsz.

"ahol egyenlően a feltételek (értsd a vasúti pálya is normális állapotú) simán veri a vonat a buszt."

De azt, hogy a vasúti pálya normális legyen ki finanszírozza? Főleg ritkán lakott területen? A vonat akkor olcsó, ha nagyon sok embert szállítasz rendszeresen. Nagyon sokat. Napi több ezer embert. Hány ilyen vonal van ma Mo-on? Sokszor a vonal menti települések összlakossága se nagyon éri el azt a létszámot, amennyinek utaznia kéne. Ráadásul a vasúti pálya, számokat nem tudok, jóval drágább az autóútnál. Kétvágányú, villamosított pálya vmi autópálya áron van! Soha nem lesznek villamosított vicinálisok Mo-on. Ráadásul út mindenképpen kell, vasúti pályát meg csak akkor kell fenntartani, ha van rajta elég forgalom. Teljesen esélytelen a vonat ott, ahol nincs meg az az óriási kritikus szállítandó tömeg, ami a fenntarthatósághoz elég. Szomorú, de ki kell mondani, hogy Mo-on a belföldi vasúti személyszállítást alapvetően meg kell szüntetni, mert nincs rá pénzünk. Nagyvárosok között kéne csak fenntartani gyorsvonatokat, mert az közigazgatásilag, társadalmilag kell. De az is veszteséges lenne.
Előzmény: tvsc (35429)