Szia!
Jót írsz, de talán nem teljesen egyértelműen fogalmaztál. Nos...
A fém csík az valóban egy takaróléc, ami alatt a szigetelt vezetékek futnak. Az üzemszerű működéshez nem szükséges áram alatt lennie, tehát készülhetne műanyagból is. Azonban mint írtam az áramkör közös táplálása az egyedűl lévő
csatlakozón történik innen fémes kapcsolat van a mágnestekercsekben mozgó maggal. A kézi állítást lehetővé tevő fém "fogantyú" is feszkó alatt van, és az néha ill. gyakran "rátehénkedik" a takarólécre és ezáltal fémes kapcsolat létesül. Ha zavar el lehet szigetelni, attól még minden működik.
A vasmag végén rugós érintkezők vannak, ezek mozognak a két réz érintkező között és kapcsolják az első vagy a hátsó tekercsre a közös pólust. A tekercsek másik kivezetése a kék vagy a barna vezetékes kapcsokon kapnak táplálást.
Egyébként szerintem a képeden a jobbos váltódba, a balos váltó vasmagja van. Így nem valószínű az üzembiztos működés. Így az állító fogantyú fordítva áll.
Gondolom ennyi kielégítő lesz a Hruska-Piko váltó lelki világából. üdv.