Vezető és feszítőgörgő téma:
A minap kicseréltem az ékszíjamat, mert már kiszedte a fogaimból a töméseket, annyira sikított. Leszedtem az összes vezető ill. feszítőgörgőt. A feszítővel lehet picit xopni mire ki ill. visszamászik a helyére.
Jó hír, hogy ahogy már régebben irtam, a felső vezetőgőrgő árán meg lehet valamit spórolni, ha esztergályossal gyártatunk görgöt úgy, hogy a csapágy cserélhető legyen. Ezután biztosító gyűrűvel ellátva már foroghat is. Igy a legközelebbi cserekor csak a csapágyra kell költeni. Az alsó excenteres vezető már picit érdekesebb, mivel maga az excenteres agy a csapágy része. Kis furfanggal ez is megoldható esztergálással. Ami viszont a rugós feszítőgörgőt illeti, ez esetben nem árt tudni, hogy cserélhető a csapágya!!! Igaz, hogy nem standard méretű (dupla széles), de 2 db hagyományos szélességű csapággyal helyettesítve ugyanúgy fog működni.
Mindegyikben óvatosan kiszedtem a csapágyakból a porvédőket, átmostam a csapágyakat, olvasztottam gépzsírt és beöntöttem mindet finom friss zsírral. Elhallgatott minden, néha fülelnem kell, hogy jár-e a motor. Persze össze-vissza kalimpáló csapágyakkal már nem érdemes szórakozni!
A legközelebbi vezérlés cseréjekor megnézem min lehetne ott is spórolni egy kicsit.