mr_ricsi Creative Commons License 2010.09.30 0 0 259
A termékfelelősségbe csak a rendeltetésszerű használat során keletkezett hibák miatt más személyben vagy dologban keletkező kár számít bele.
Ha a fürdőkádban ülve használnám a laptopomat, és a tápegysége belecsúszna a vízbe, az örököseimnek max. az USÁban lenne esélye kártérítést nyerni. Mint ahogy a mikrósmacska is ottani kuriózum. (Bár, azért a gyártók a nálunk kapható mikrók kezelésijébe is beleírják, hogy élőállat szárítására nem alkalmas. Pedig de.)

Az elolvadó laptop szintén nem termékfelelősségi kérdés. Ha garancia- vagy szavatossági idő alatt történik az eset, akkor garanciális kérdés, azontúl pedig a használó így járt, dobja ki, és vegyen másikat. Ha ráolvadna a XIV. Lajos korabeli íróasztalra, akkor már termékfelelősség, de ilyen durva hiba a gyakorlatban nem szokott előfordulni.

Az elveszett adatokra pedig nincs semmiféle felelősség. Ez pl. a Dell notik gari feltételeiből az egyik pont:
"5. Nem terjed ki a jótállás a termék tisztítására, karbantartására, kellékanyagok pótlására, szoftverekre, köztük az előre installált programokra valamint adat- vagy programvesztésre. A számítástechnikai adatok, programok megőrzése, mentése a felhasználó feladata. A gyártó vagy a forgalmazó nem felel adatvesztésből, vagy adatsérülésből eredő károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért."

Még a HDD-knél sincs gari az adatokra: a gyárba visszaküldött garis HDD-ket csak pénzért mentik.
Előzmény: diagonalt (258)