Biztosan igazad van, hogy az "utópia" a vonzerő fontos része, és azzal, hogy tkp. kiiktatták, ill. megpróbálták a kialakulását bemutatni, alá is ásták a népszerűségét.
Ez az utópikus jelleg egyébként a TNG-ben vált normává, az az univerzum csúcsa ebben a tekintetben. Még a TOS-ban se veszik annyira komolyan, emlegetik, de az a klasszikus, kidolgozott világ ott még nincs. Kirkék inkább olyanok, mint a reneszánsz kori felfedezők, csak persze jobb fejek és alapvetően jószándékúak.
A mozifilmekben meg éppen ellene mennek a dolognak, hiszen a fő emberi szál, Spock sorsa, sok tekintetben kirivóan sérti a normává emelt szemléletet. Nekem az egyik abszolút kedvenc jelenetsorom az, amikor Kirk, Sulu, Uhura, Csekov és Scotty lóvá teszik az Űrflottát és elkötik az Enterprise-t, hogy a tiltott bolygóra menjenek Spock miatt.
De azért a TNG-ben is vannak igen konfliktusos és mély részek. Igaz, hogy legtöbbször valamilyen "külső" tényező kényszeríti ki, nem a szereplők belső hajlamai önmaguktól. Pl. Q csinál valami olyat (mindenhatóvá teszi Rikert), vagy megjelenik Ro Laren, és felizzik a történet.