TLBY Creative Commons License 2010.09.17 0 0 5030
Tipp az UAZ szétszedésére.
Saját felelősségre!
Én nem kísérleteznék vele, pedig jó csálék a tükrök, lámpák és az
ablaktörlők. Meg kellene igazítani őket.
Mivel a csavarok valószínűleg valahol a lengőkarok, pótkerék, felfüggesztés és a laprugók alatt vannak
ezért ezeket kell először kiszedni. Ezek ragasztott alkatrészek, intenzív hő hatására a ragasztás kilágyul
és kiszedhetőek. Sokat kell próbálkozni, feszegetni. Én általában szétégetem a kezem.
Hajszárító magas 1200W-os fokozataival érdemes próbálkozni. Hőlégfúvóval, vagy PVC hegesztővel csak
akkor érdemes, ha van rajta alacsony 80C-os beállítható tartomány. E fölött csak, ha roncsot
akartok gyártani, vagy büszkélkedni az égési sérüléseitekkel. Ha van hozzá szűkítő az még jobb, mert
csak a célterületet kell hevíteni, különben lepattan, oxidálódik a krómozás, tönkremegy a festés az eltérő
hőtágulási együtthatók miatt, vagy elereszt a többi ragasztás. Ezért célszerű előtte levenni az alvázat, ami itt nem jöhet szóba.
Én a csálén beragasztott sárhányókat szoktam így kitépni és újraragasztani.
De előtte leszedem az alvázat, hogy ne sérüljön a krómozás és a festés.
Ez a módszer akkor használhatatlan, ha az alváz be van forrasztva pl. a lökhárítóhoz, mint a trabinál,
vagy a wartburgnál. Vagy belső csapokkal van beragasztva. Ilyenkor csak szétvágni lehet, már, ha hozzáférsz és látod, hogy mit csinálsz.

Majd tegyetek fel képeket a szétolvadt alvázakról, bekötözött kezekről, had röhögjünk! Köszi:)