"Erről egy cikk is született 1997 körül az akkori Pályaőr c. lapban Sipos Tamás tollából, aki a recski RV vezetőjével készített riportot."
Szívesen elolvasnám :)
Mondjuk a Mátrai RV több dologban hibázott.
Az egyik, hogy nem tudta fénysorompóval korszerűsíteni a feldebrői, verpeléti, Tarnaszentmária1 , Tarnaszentmária 2 , illetve siroki, illetve Recsk-Parádfürdőn az állomási , Mátraderecskei sorompókat.
Sajnos " túl sokan tekertek" a vonalon sorompót.
Ennek hiányában nem lett volna szolgálat a nevezett helyeken, így kevesebb érv lett volna a bezáráshoz.
A másik hiba:
A liszkói iparvágány felszámolása volt.
Jött is egy magáncég ami lelkesen elvégezte a bontást a vonal átépítésekor.
Ott több cég is tudott volna vasúton szállítani, csak a MÁV sok pénzt kért , az iparvágány fenntartása érdekében.
Sajnos a Mátraderecskei téglagyár iparvágánya is ebek harmincadjára fel lett számolva, pedig a téglagyár, képes volt akár arra is, hogy Recsk-Parádfürdőn a közforgalmú rakodóterületeken pőrekocsikra rakja a téglákat, amit ugye úgy tudott megtenni, hogy előbb közúton 5 km úton beszállította oda, pedig anno iparvágánya is volt.
Nagyon a szívemhez nőtt a 84 es
Egy kis nosztalgia:
http://www.kep.tar.hu/vasut/50610885?o=0#2