"És tegyük hozzá azt is, hogy arrafelé a Bz-k sincsenek ennyire szétrohadva"
Időnként bevitték őket felújítani Szolnokra illetve Szombathelyre.
Ez jelentős költség.
Az adott fűtőház vezetője költött a járművekre pl Szentesen.
Balassagyarmatról amúgy aki tudott elmenekült az ilyen állapotok miatt.
Cargohoz mentek átmentek egy másik fűtőházhoz, ill. nyugdíjba mentek stb.
Van olyan időszak amikor a 16 ezrelékes emelkedőn 2 mellékkel nem tud felmenni a Bz, mert elkapar, különösen a becskei alagút környéke veszélyes, meg ott ahol túl sok falevél hull a pályára főleg ősszel pl Vác-Drégelypalánk, ahol majdnem végig erdőben halad a vonal.
Többször elfordult, hogy műszaki hiba miatt (pl. elfolyt a hűtővíz) a szemből közlekedő Bz "segélymozdonyként" visszatolta Gyarmatra a szolgálatképtelenné vált BZ-t
Az alagútnál a szinkronban közlekedő sebes tolt ki már ottragadt szerelvényt.
Természetesen előtte írásban és szóban a vonatkozó Utasítások alapján végezték a "nyíltvonali pályafelszabadítást"
Ha jól halottam Usgyikat fognak közlekedtetni Bz helyett egyrészt ez kivált Bz+2 mellékes vonatokat másrészt az Usgyik hajtásrendszere kedvezőbb és a 16 ezrelékes emelkedőkön nem lesz ennyi gond.
(Csak legyen elég Usgyi ehhez)