Szentgyörgyi Albert professzor mondta egy 1978-as televíziós beszélgetésben, hogy aki a lexikális tudásra összpontosít, annak nem marad hely az agyában a gondolkodásra. A könyveknek a polcokon és a könyvtárban a helyük, ha valamire szükség van belőle csak le kell venni és megnézni. (Persze konnyen mondhatta ezt Szentgyorgyi, o elobb megszerezte a lexikalis tudast!) Ehhez en csak annyit teszek hozza, hogy tudni kell melyik konyvet kell felutni es ertelmesen valogatni, kulonosen a mai kor informacio tultengeseben. Az amerikai iskolak jok abban, hogy megtanitsak hogyan kell megtalalni a keresett infot, sok sajat projectet keszittetnek a gyerekekkel.
A rossz modszerekrol, en szerencsere nem talalkoztam vele de tanarno baratnom Tennesseeben sokat panaszkodik kollegai elavult modszereire. Azt mondja a southern belle-k meg mindig azt hiszok hogy az otvenes evek bajos leanykait es fiucskait tanitjak es fogalmuk sincs mit kezdjenek a bevandorlo gyerekekkel, white trash-el, vagy egyeb hatranyos helyzetu gyerekkel. Ugyanazzal a modszerrel probalkoznak ami persze rendre kudarcot vall. Sokfele reform jott persze az evek soran, nalunk most eppen az van, hogy ha a gyerek nem javit az ev soran, a tanart marasztaljak el erte. Ami tenyleg sarkallja arra a tanrt, hogy folyamatosan igyekezzen a modszerein valtoztatni. Altalaban hasznal, de nem mindig. Megis, legalabb nem lehet a 25 eves semakba belemerevedni.
Fiadrol irtal mar demost nem tudom mire gondolsz pontosan, ird le.