D55 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 35117
És ha a fiad, leendő D55 Junior topiktárs húsz év múlva a ma élő vasútfanoktól azt hallja, hogy a 64-es bezárása elítélendő dolog volt, akkor valóban elítélendő dolog a 64-es bezárása?
Hát, ne a vasútfanokra figyeljen. Meg ne is a közútfanokra. Tény és való, hogy én a harkányi vonalról főleg a vasutas nagymamámtól hallottam, de annak ellenére, hogy vasutas, nem szokott elfogultan nyilatkozni. Amúgy meg a harkányi buszok gyakran nagy zsúfoltságából is arra következtetek, hogy azon a vasútvonalon valószínűleg nem üresen jártak a vonatok.

Az idő átrendezi az értékeket?
Nem.

szerintem a 64-es vonalnak a Dunántúl és az Alföld közötti összeköttetés miatt sokkal nagyobb értelme lenne mint a Pécs-Harkánynak˛
Ez így van, de én 64-es alatt a Pécs-Pécsvárad vonalat értettem. Szerintem is fontos lenne egy ilyen vasúti összeköttetés, de ehhez teljesen új vonalat kell építeni, ráadásul szinte teljesen új nyomvonalon, mert annyi ív van rajta, hogy itt a 21. században nem lehet versenyképes utazási sebességet elérni (ha meg sok (teher)vonatot viszel a vonalon, akkor az ívekben a sínek is nagyon kopni fognak). Következmény: az álmainkban szereplő Pécs-Bátaszék vonal szempontjából teljesen mindegy, hogy a Pécs-Pécsvárad vonal volt-e valaha is, vagy sem.
Előzmény: Törölt nick (35116)