Egy vágánnyal és egy közúti sávval nehéz bármit is kezdeni, ugyanis jellemzően mindkét irányban közlekednek járművek. Az egyvágányú vasútvonal kapacitásait borzasztóan behatárolják a keresztek. (Pl. 1000 méter körüli tehervonatokat és 15 km körüli állomásközöket figyelembe véve, napi 25-30 tehervonatpárnál többet leközlekedtetni már nagyon nyűgös. Rövidebb állomásközöket és rövidebb vonatokat feltételezve több is mehet, úgy viszont nem biztos, hogy összességében növelni tudod az elszállított áruk mennyiségét.)
Kétvágányú vasútvonal esetében már lényegesen más a helyzet, itt a lehetőségeidet az egymástól eltérő sebességcsoportú és hosszúságú vonatok határolják majd be. Amíg aránylag homogén a vonatállomány, addig nagyon szépen lehet "termelni", főként, ha van egy "szuper KÖFI"-d, amivel nagyméretű hálózatrészek (vagy teljes hálózatok) szállítási folyamatait tudod megtervezni és valósidőben követni, illetve beavatkozni. De amint a szénvonataid között emelt sebességű eszközök és
imbolygó bézék is megjelennek, azonmód lőttek az emléleti kapacitásaidnak. Építhetsz harmadik, negyedik vágányokat.
Úgyhogy pontosítsuk azt a nagyon elméleti, nagyon könyv-ízű 4-8-szoros értéket. A felső határral egyetértek, az alsó határ azonban bőven 1 alatt van.
hm