D55 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 35089
Felmérték, hogy a mennyiből feljavítható úthálózat és a mennyiből felújítható vasúthálózat hol mennyit hoz.
Felmérték. Rosszul.

A vasút jó közúthálózat nélkül nem tudja lebonyolítani a gazdaságban szükséges szállítási feladatokat.
Nem hát. Közúthálózat kell, soha nem állítottam az ellenkezőjét.

Nem csak azért, mert nincs mindenhol sín, hanem azért is, mert egy egyszerű főközlekedési út kapacitása nagyobb, mint egy kétvágányú vasúti fővonalé
Hosszasan vitázhatnánk a kapacitásról, mert ez nem egy egzakt, számszerűsíthető forgalom. Példa: van egy 50km-es fővonal, amin elmegy óránként, irányonként négy 120-as elővárosi személyvonat, vonatonként 500 utassal, továbbá elmegy még négy 100-as tehervonat, vonatonként 1000 t-val (ez csak az elegy tömege). Ha ezt közútra akarod terelni, akkor kell óránként 40 csuklós busz (2000 utas, a buszon pedig 50 ülőhely van). Az óránkénti 4000 tonnát pedig 24 t-s teherbírású kamionok esetén óránként 167 kamionnal tudod elszállítani. Hát igen, ekkora forgalmat még elbír egy egyszerű út is, de biztos, hogy az a leggazdaságosabb, ha 1,5 percenként járatod a buszokat és 20 másodpercenként a kamionokat egy 50 km hosszú útszakaszon? Arról nem is beszélve, hogy a busz nem fog 120-al menni, az átlagsebessége max. 60 km/h lesz, így ugyanazt a buszokat max. kétóránként tudod forgatni, amihez 80 jármű kell...

Egyébként a kérdéses vasútvonalak környékén szerintem sem a vasút, sem a közút nem küzd(ött) kapacitásproblémákkal, így nem hinném, hogy ezt a tervezésnél figyelembe kell venni...
Előzmény: manhattani (35079)