>A vasút akkor is tudna működni, ha nem lenne közút (mint ahogy a vasút kezdetén értékelhető közút nem is volt).
Persze hogy tudna. De a ma elszállítani szükséges árumennyiséget a vasút nem tudná egyedül elszállítani.
Amikor nem volt közút, csak közföldút, ami nagyobb eső után használhatatlanná vált, az emberek otthon köpülték a vajat, ha épp vágtak, akkor ettek húst, maguk (vagy a szomszéd) faragta a bútort még a tisztaszobába is, és viszonylag kevés tévét vettek...
>Biztos vagy abban, hogy a mellékvonalak azért szűntek meg, mert alacsony kapacitásuk nem bírta kielégíteni a hatalmas szállítási igényeket?
Biztos vagyok benne, hogy nem.
Csak felmérték, hogy mennyibe kerülne a mellékvonal felújítása, mennyi lenne úgy a kapacitása, amellett arra is vetettek egy pillantást, hogy közút akkor is kell, hisz' mentő, tűzoltó, rendőr... És úgy látták, hogy a közutat fejleszteni KELL, és az átveheti a mellékvonal szerepét is. Akkor meg kiesik a mellékvonal felújításának a közút kiépítéséhez hasonló nagyságú költsége.
Mindösszesen úgy látom, hogy a mellékvonalak annak estek áldozatul, hogy jobban akarunk élni, mint száz éve...