>Az is hülye volt aki a MÁV-ot szétszervezte pályavasútra, máv-startra meg a sok többi ágra.
Azért ez ennyire nem egyszerű.
Volt egy óriási MÁV, egy magát túlnőtt dinoszaurusz, amibe akármennyi pénzt lapátoltak, az úgy eltűnt, mint a bükki búvópatak. Oszt' a pénznek semmi látszatja nem lett.
Azt gondolták, hogy független egységekre bontva látszik, hogy melyik független egységben mennyi pénz tűnik el, és kisebb egységekben talán még az is, hogy hova...
Erre a MÁV kialakított egy olyan rendszert, hogy a személyszállító vasútnak az anyakirálynő MÁVtól kell bérelnie a motorvonatokat, mert az egyedül csak a személyszállító vasútnak kell... Bezzeg a Sziliket nem a MÁVtól kell bérelnie. Egyébként a motorvonatokat a piaci árnál drágábban bérli, külföldről olcsóbban kapna...
Úgyhogy a szándék érthető volt, de nincs olyan jó intézkedés, ami ki nem csorbul a MÁVon :-)
Amúgy a darabolás nem magyar spec, az ÖBB több egységből áll, mint a MÁV.