Ki volt az a nagyon ügyes közúti lobbista, aki javasolta a döntéshozóknak, hogy a mellékvonali feltételes megállások helyett horribilis - 2000 Ft/vonat/megállás - megállóhelyhasználati díjjal büntessék január 1-től a MÁV Startot?
Miért kell a kis megállókból elűzni a maradék utast is?
Mi lesz akkor, ha a busz által nem - vagy csak ritkán - kiszolgált tanyás településeken (mint a Csongrád melletti Kettőshalom, Kónyaszék) a Start nem vállaja a személyvonatok megállítását?
Van-e köztetek, aki tudna és akarna lobbizni a döntéshozónál, hogy megállóhely használati díj helyett a feltételes megállásokat vezessék be?
Egyébként is hogyan jött ki a 2000 Ft/megállás? Ha az adott megállóban megáll napi 10 vonat (ez csak 5 pár, ami nagyon minimál-szolgáltatás!), akkor az már 20.000 Ft, 365 napon keresztül az több mint 7 millió forint! Ez bizony extra profit a Pályavasútnak, amikor tudvalévő, hogy az évi kétszeri kaszáláson és egy-két hótakarításon kívül a táblás megállókban semmilyen fenntartási tevékenységet nem végeznek. Ugyanis se személyzet, se épület, se váróterem, se utastájékoztatás, se jegykiadás, se semmi...