Mert jobb és olcsóbb volt így.
- közvetlen fuvarozás esetén drágább díjat kaptak volna (ált. kocsirakományos díj elég drága)
- Közvetlen kocsirakományos forgalomban a sok össze- vissza rendezés miatt lassabb és követhetetlen a továbbítás, nem lett volna tervezhető rakodás
- Macerás elszámolás a vasutakkal
A továbbítás Bologna és BILK között, Ljubljanai átrakással a kombinált forgalmat bonyolító operátorok két (más küldeményt is továbbító) zárt irányvonatával történt, persze lényegesen gyorsabban.
- A berakott mennyiség bár nem érte el egy komplett vonat mennyiségét, mégis a zárt vonati továbbítás előnyeit élvezte.
- Olcsóbban is jött ki, mert az operátorok által letárgyalt köteléki tarifa előnyeit élvezték a dobozok.
- Az olasz cégnek nem kellett a vasúttal tárgyalnia, sem papíroznia, hanem csak az operátorokkal állt kapcsolatban.
- A operátorok folyamatos felügyeletet adtak, az ügyfél mindig tudta, merre járnak a holmijai.
- A BILK pufferként működött, a közbenső tárolással a rakodások pontosan ütemezhetők voltak, a vonatra váró berakott egységek gyűjtése is megoldható volt A tárolás és a daruzás költsége pedig lényegesen olcsóbb volt, mintha vagonon kellett volna várakoztatni a bödönt a megrakáshoz vagy a továbbító vonathoz.