Olvastam a Menetrendi Felhívás-t a 2010-2011 évi közszolgáltatási vasúti menetrendhez.
Folytatódik-e tovább a mellékvonalak sorvasztása vagy sem. Mivel a belinkelt dokumentum még a KHEM idejében készült, valószínű hogy nem új. De az a baj vele, hogy még érvényben van! És ha ezen irányelvek szerint készül az új menetrend, akkor csúnya jövő elé néznek a még megmaradt mellékvonalak.
Példák:
1.: Ha a teljesen szakmaiatlan 50 fő/nap/megálló kritériumot nem éri el egy megálló (a jelenlegi rossz menetrend alapján számolt csekély utasmennyiséget vizsgálják, nem pedig azt, hogy jó menetrenddel hányan utaznának), ott bizony át fogják haladtatni a Bz motorkocsit...
2.: Peremidős közlekedést fognak bevezetni, vagyis a kora reggeli és késő esti vonatok helyett a Volán járatait fogják ajánlani a Kedves Utasoknak. Nem vizsgálják azt, hogy van-e tényleges megtakarítás (nem tudom miért nem írják le hogy MEFI/MERÁFI és személyzetnélküli vonalon nincs értelme peremidőről beszélni, hiszen nincs megspórolandó állomási személyzet).
3.: Idézet: "Ahol nincs szignifikáns utasigény 2 órás gyakoriságú közlekedésre, ott az eljutás biztosítása nagy valószínűséggel nem vasútüzemi kompetenciába tartozó feladat."
Továbbá: "A jelenlegi mobilitási igények meghatározásának kiinduló alapját az utasszámlálási adatok jelentik".
Minden eszközzel arra kell törekedni, hogy ezt a poszt-takilaci stílusú irományt hatályon kívül helyezze a NFM. Vasútbarátok! Vessetek be minden összeköttetést, írjatok levelet, érveljetek!
VEKE, Ti is mozduljatok rá!
It olvashatod.