érdekes, hogy a hibridek esetében nem mindig rossz a padlógázas gyorsítás. persze van, amikor igen.
Toyota Prius: ő tud csak elektromos motorral menni, ezért ha finoman kezeljük a gázt, simán felgyorsul akár 40-re is anélkül, hogy bekapcsolná a benzinest. de ilyenkor nagyon lassan fogunk gyorsulni. ha közepes gázt adunk, akkor mindkét motor bekapcsol, de az elektromosra csak kicsit támaszkodik.
a lényeg viszont az, hogy ha nagy gázt adsz indulásnál, akkor az elektromos motorra támaszkodva fog gyorsulni, az adja meg alacsony fordulatszámnál a nyomatékot.
a Honda Insightnál mindig megy a benzinmotor, itt ez hatványozottan érvényes. én azt tapasztaltam, hogy nagy gázas gyorsulásnál jobban támaszkodott az elektromos motorra és kevésbé a benzinmotorra (kis tempónál, persze).
azt is hozzá kell tenni persze, hogy egy dízel jobban fog fogyasztani, mint egy hibrid, mert a hibridek benzinesek és egy 50-ről 90-re gyorsításnál azért felpörgetik a benzinmotort, míg a dízellel ez okos váltásokkal megoldható 2000-es fordulatszám alatt.