manhattani Creative Commons License 2010.07.15 0 0 34698
>A nagy expresszekről persze tudtam, persze elsősorban a keleti part - nagy tavak nagyvárosai között.
OFF: Meg a nagy tavak városai (főleg Chicago) és a Csendes-óceáni partig legalább ugyanannyi. ON

>De azt nem gondoltam volna, hogy a teherszállításért a közúttal is ilyen verseny volt... (ezek szerint azért kaptak egy kis törvényhozói hátszelet, amikor nagyjából betiltották a háromrészes aszfaltszörnyeket.)

A magánvasutak távolsági személyszállításának leállása után csökkenni kezdett a távolsági vasúti teherszállítás is, a közutak javára. A Santa Fe osztott-szorzott, és elvitte az egyik nagyon nagy közúti szállító cég főnökét egy távolsági tehervonata elejére kapcsolt igazgatósági kocsiban. Ez alkalomra a mozdonyokat kézi kefékkel mosták le... Az út végén a főnök meggyőződött, hogy jobban jár, ha a kamion-vontatmányok vonaton mennek. Persze ezután folyamatosan jó és pontos szolgáltatást kellett nyújtania a vasútnak, mert ha nem, a kamionok néhány nap alatt visszatérnek a közutakra.

Nem volt itt törvényhozói hátszél, a háromrészes közútiak inkább Ausztráliára jellemzőek, ott ma is járnak.

>a hmsoft-féle érveken túl nézve is hátrányban van Európa.
Így igaz. Amerikában egy fővonalon elmegy naponta négy távolsági expressz, ott a mi gyorsvonatunk az autó vagy a busz... A pálya egész nap a tehereké.

Bocs a félOFFért.
Előzmény: vrobee (34695)